Blogda Aramak İçin TIKLAYINIZ

Divan-ı Hikmet


HİKMET




Eya dostlar kulak salıng aydugumga


Ne sebebdin altmış üçde kirdim yirge


Mi'rac üzre hak Mustafa ruhum kördi


Ol sebebdin altmış üçde kirdim yirge




Hak Mustafa Cebrail'din aldı su'al


Bu neçük ruh tenge kirmey taptı kemal


Közi yaşlıg halka başlıg kaddı hilal


Ol sebebdin altmış üçde kirdim yirge




Cibril aydı ümmet işi sizge ber-hak


Kökke çıkıp melayikdin alur sebak


Nalişige nale kılur heftüm tabak


Ol sebebdin altmış üçde kirdim yirge




Evvel elest birabbikum didi bil hak


Kalü bela didi ruhum aldı sebak


Hak Mustafa ferzend didi biling mutlak


Ol sebebdin altmış üçde kirdim yirge




Ferzendim dip hak Mustafa kıldı kelam


Andın songra barca ervah birdi selam


Rahmet-derya tolup taş dip yitti peyam


Ol sebebdin altmış üçde kirdim yirge


AHMET YESEVİ


Divan-ı Hikmet




Günümüz Türkçesiyle


Eya doslat, kulak verin dediğime!


Ne sebepten altmış üçde girdim yere?


Mira. üstünde hak Mustafa ruhumu gördü


O sebepten altmış üçde girdim yere?




Hak Mustafa Cebrali'den kıldı sual:


Bu nasıl ruh , tene girmeden buldu kemal?


Gözü yaşlı, halka yaralı, boyu hilal,


O sebepten altmış üçde girdim yere?




Cibril dedi: Ümmet işi size haktır


Göğe çıkıp meleklerden ders alır,


Yedi tabaka gök iniltisiyle iniler,


O sebepten altmış üçde girdim yere?




Bil, Hak önce ''Elestü birabbiküm?'' dedi.


''Kalü bela.'' dedi ruhum, dersler aldı.


Süphesiz bilin, hak Mustafa ''oğul'' dedi,


O sebepten altmış üçde girdim yere?




Oğlum deyip hak Mustafa söze başladı


Ondan sonra bütün ruhlar selam verdi,


Rahmet denizi dolup taş, diye haber ulaştı,


O sebepten altmış üçde girdim yere?


Kısaltmadır.[/b]

Divan-ı Hikmet


1-12. y.y'ın ilk yarısında Ahmed Yesevi tarafından yazılmıştır.


2-Hakaniye lehçe'siyle yazılmıştır


3-Aruz ve hece ölçüsü kullanılmıştır


4-''Hikmet'' adı verilen dörtlükler vardır


5-Didaktik bir eserdir


6-İslamiyeti öğretmek amacıyla yazılmıştır


7-İlk tasavvufi eserdir


8-İlk mutasavvuf Ahmed Yesevi'dir.


Mutasavvuf: Tasavvuf eserlerini yazan kişidir.



Alıntı değildir...

*
Academics Art History  Blogs - BlogCatalog Blog DirectoryAcademics Blogs - Blog Top Sites