Okuduğunu Anlayamama Endisesi Nedir, Özellikleri, Çözüm Önerileri
Genellikle seviye üstü metinlerin verilmesi sonucu olusan bir
davranıstır. Okuma engelleriyle karsılasan okuyucu kendine olan özgüvenini
yitirir. Bu durum okuyucunun okuma psikolojisini olumsuz etkiler, zihinsel
olarak bireyin okuma becerisi kazanmasını engeller (Demirel, 2003: 77;
Mavis, 2000: 108). Okuyucunun bu durumu asamaması zamanla bir refleks
sekline gelerek okumadan uzaklasmaya sebep olur (Sever ve Bsk., 1990:
11). Bundan dolayı bazı ögrenciler okuldan sogumakta ve hatta okul
hayatlarına nokta koyabilmektedir.
Çözüm Önerileri:
—Seviye üstü metinler verilmemeli,
—Ögrencinin özgüvenini saglayacak eserler verilmeli,
—Okuyucunun severek okuyacagı metinler verilmeli,
—Okumadan zevk alınması saglanmalıdır,
—Hızla ilerleyen ögrencilere çesitli ödüller verilmelidir.
Salih GÜLERER
Zekerya BATUR
Blogda Aramak İçin TIKLAYINIZ
|
|
Okuduğunu Anlayamama Endisesi Nedir, Özellikleri, Çözüm Önerileri
*
Bu yazı tarih olarak: Pazartesi, Mayıs 25, 2009 eklenmiştir.Kategorisi Türkçe edebiyat konuları . Bu yazıya yapılacak yorumlardan haberdar olmak için feed. Bu yazıya yorum yazabilirsiniz. Kapsamlı ve ayrıntılı dokümanlar için TIKLAYINIZ