1-Öğretim etkinliklerinde öğrenci merkezli yaklaşımı kullanmayı tercih eden bir öğretmen aşağıdakilerden hangisine diğerlerine oranla daha çok ağırlık verir?
A) İşbirlikli çalışmalara
B) Öğrencinin ihtiyaçlarına
C) Konunun ayrıntılarına
D) Gerçek yaşam sorunlarına
E) Üst düzey grup etkileşimine
2- Aşağıdakilerden hangisi sınıf içinde söz almaktan çekinen bir öğrencinin söz alma davranışını artırmak için, öğretmenin izleyeceği, en az etkili olan yoldur?
A) Öğrencinin söz alarak yaptığı konuşmaları pekiştirmek
B) Öğrenciye söz alıp alamayacağını sık sık sormak
C) Başlangıçta ilgisiz konularda da olsa öğrencinin konuşma eğilimini pekiştirmek
D) Öğrenciyi kendini iyi hissettiği konularda konuşması için güdülemek
E) Öğrenci söz almak istediğinde ona söz vermek
3-Eğitim hedefi “bireylerde oluşmasını istediğimiz davranışlardır”.
Aşağıdakilerden hangisi hedeflerle ilgili yanlış bir ifadedir.
A) Hedefler toplumun ihtiyaçlarıyla tutarlı olmalıdır.
B) Hedefler öğrenci ihtiyaçlarını karşılamalıdır.
C) Hedefler bir birinden bağımsız olmalıdır.
D) Hedefler ilgili olduğu eksiksiz olarak verilmelidir.
E) Her hedef ilgili olduğu alanda ifade edilmiş olmalıdır.
4-“Programda içerik geçerli ve güvenilir olmalıdır”
Aşağıdakilerden hangisi bu kavramla ilgilidir?
A) Öğrencini ihtiyaçlarını karşılamalıdır.
B) Öğretim stratejisine uygun olmalıdır.
C) Bireylerin kendilerini gerçekleştirmesine yardımcı olmalıdır.
D) Hedefleri gerçekleştirici ve bilimsel olmalıdır
E) Değerlendirmede kusursuz olmalıdır.
5-İçerik belirlenirken aşağıdakilerden hangisinin dikkate alınma zorunluluğu yoktur?
A) Bilgiler somuttan soyuta doğru sıralanmalı
B) Öncelikle kolay daha sonra karmaşık bilgilere yer verilmeli
C) Bilgiler yakın çevreden uzağa doğru bir yapı oluşturmalı
D) Bilgilerin kendi içerisinde tutarlığı olmalı
E) İçerik öğretmen niteliklerine uygun bir yapıda organize edilmeli
6-Eğitim ortamında öğretmenin öğrencilere dönüt vermesi aşağıdakilerden en çok hangisine katkı sağlamaktadır?
A) Sınıfta güvenilir bir ortamın sağlanmasına
B) Bireysel farklılıkların en aza indirilmesine
C) Öğrenci motivasyonunun yükseltilmesine
D)Öğrenciler arasında etkili iletişim kurulmasına
E) Öğrenci hatalarının anında düzeltilmesine
7-Eğitim durumları düzenlemesinde öğrencilerin hazır bulunurluluk düzeyinin dikkate alınması aşağıdakilerden hangisini sağlamaktadır?
A) Hali hazırda sahip olduğu bilgi ile yeni bilgiler arasında ilişki kurmalarına yardımcı olmak
B) Öğrencilerin derse karşı güdülenmişlik düzeyini artırmak
C) Öğrencilerin var olan becerilerini daha üst seviyeye çıkarmak
D) Elde ettikleri yeni bilgileri güncel yaşamda kullanmalarına yardımcı olmak
E) Öğrencilerin öz benliklerini geliştirmelerine yardımcı olmak
8- Daha çok ilköğretimin birinci basamağında benimsenen ve birbirine benzer dersleri birleştirerek daha geniş kapsamlı dersler oluşturmayı amaçlayan program deseni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Konu merkezli yaklaşım
B) Geniş alan yaklaşımı
C) Dinamik Yaklaşım
D) Etkinliğe dayalı yaklaşım
E) Sarmal yaklaşım
9-Taba-Tyler modeline göre program geliştirme sürecinin son basamağı aşağıdakilerden hangisidir?
A) İhtiyaçların belirlenmesi
B) İçeriğin seçimi ve düzenlenmesi
C) Amaçların belirlenmesi
D) Sınama durumlarının seçimi
E) Öğretim durumlarının seçimi ve düzenlenmesi
10- Sınıf içi disiplin sorunları olan öğrenciler için aşağıdakilerden hangisinin yapılması en doğrudur?
A) Sorunlu öğrencileri disiplin kuruluna vermek
B) Sorunlu öğrencilerin bir başka sınıfa geçişlerini sağlamak
C) Sorunlu öğrencileri sürekli göz denetiminde tutmak
D) Sorunlu öğrencilere sınıf içinde yapabilecekleri görevler vermek
E) Sorunlu öğrencilerin velilerine durumu aktarmak
11-Bir formülü kullanarak problem çözebilme becerisini kazana öğrenci aşağıdaki bilişsel basamaklardan hangisine ulaşmış demektir?
A) Bilgi
B) Sentez
C) Kavrama
D) Uygulama
E) Analiz
12) Hedeflerin gözlenebilir ve ölçülebilir hale getirilmesi için özellikle aşağıdakilerden hangisinin yapılması gerekir?
A) Hedefleri öğrenci davranışı olarak yazmak
B) Hedefleri davranışa dönüştürmek
C) Hedeflere uygun eğitim durumları belirlemek
D) Uygun sınama durumlarını belirlemek
E) Hedeflerin tutarlılığını sağlamak
13-Aşağıdaki durumların hangisinde rehberlik hizmetlerinde gizlilik ilkesi bozulabilir?
A) Öğrenci sorunları hakkında öğretmenin bilgi istemesi
B) Ailesinin çocuğun problemlerini bilmek istemesi
C) Önemli bir suçun işlenmesi engellemek
D) İdarecilerin öğrencilerin özel sorunları hakkında bilgi edinmek istemesi
E) Çevre ile ilişkileri geliştirmek için
14-Küçük adımlar, etkin katılım, başarı, anında düzeltme, kademeli ilerleme ve bireysel hız ilkeleri hangi öğrenme kuramıyla ilişkilidir?
A) Bilgiyi işleme kuramı
B) Sosyal bilişsel kuram
C) Programlı öğretim
D) Sistematik davranış kuramı
E) Tam öğrenme kuramı
15-Birbirine eşit iki dilim pastayı iki kardeşe vermek isteyen anne küçük çocuğunun yerken dökebilme ihtimaline karşı pastayı daha büyük tabakta, büyüğüne ise normal tabakta vermiştir. Küçük çocuk abisinin pastasının daha büyük göründüğünü görmüş ve itiraz etmiştir.
Bu örneğe göre küçük çocuk bilişsel gelişim dönemlerinden hangisine henüz geçememiştir?
A) İşlem öncesi
B) Soyut işlemler
C) Duyusal motor
D) Somut işlemler
E) Sezgisel dönem
E) İşaret kuramı
16-Bireyin kendi kendine öğrenmesini esas alan öğretim stratejisi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sunuş yoluyla öğretim
B) Buluş yoluyla öğretim
C) Programlı öğretim
D) Araştırma yoluyla öğretim
E) Tam öğrenme
17-“ Bir insan yedisinde neyse yetmişinde de odur” sözü aşağıdaki gelişim ilkelerinden hangisiyle ilişkilidir?
A) Gelişim devamlıdır
B) Gelişimde kritik dönemler vardır
C) Gelişimde bireysel farklar vardır
D) Farklı dönemlerde farklı özellikler gelişir
E) Gelişimde ilk yıllar önemlidir
18-Bir öğretmen ilkokul birinci sınıfta güneş sistemini somutlaştırarak anlatmak istemektedir.
Bu durumda öğretmenin kullanabileceği en etkili yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Anlatım
B) Drama
C) Soru cevap
D) Gezi gözlem
E) Gösterip yaptırma
19-Aşağıdakilerden hangisi işbirlikçi öğrenmenin temel amacıdır?
A) Öğrencilerin hazır oluşluğunu artırma
B) Öğrencilerin eksik öğrenmelerini tamamlama
C) Öğrenciler arasında yarışmayı artırmak
D) Öğrencilerin birbirlerinden yardımlaşarak öğrenmelerini sağlamak
E) Öğrencilerin problem çözme becerilerini artırmak.
20- Aşağıdakilerden hangisi bir konunun iki farklı görüş açısından savulması sürecinde, temel amacın görüşü savunmak olduğu tartışma tekniğidir?
A) Panel
B) Forum
C) Münazara
D) Beyin fırtınası
E) Mikro öğretim
21-Bankamatikte tuşların farklı yerlerde bulunduğunu gören kişi tuşları kullanımda zorlanıyorsa sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
A) İleriye ket vurma
B) Transfer
C) Öğrenme hatası
D) Kavrayamama
E) Algı yanılması
22-Aşağıdakilerden hangisi beyin fırtınası için söylenemez?
A) Yaratıcılığı geliştirir
B) Hayal gücünü geliştirir.
C) Yönlendirme yoktur
D) İlk akla gelen düşünce söylenir
E) Düşüncelerin eleştirilmesi vardır
23-Bir çocuğun önceleri eline verilen bir kaşığı önce avucuyla, sonra parmaklarıyla tutup yemek yemesi aşağıdaki hangi gelişim kavramıyla ve gelişim ilkesi ile ifade edilebilir?
A) Olgunlaşma-Gelişimde ilk yıllar önemlidir
B) Hazıroluşluk-Gelişim devamlıdır
C) Kritik dönem-Gelişimde bireysel fark vardır
D) Olgunlaşma-Gelişimde önce genel, sonra ince kaslar gelişir
E) Büyüme-Gelişim devamlıdır
24-Aşağıdakilerden hangisi okul öncesi çocuklarda görülen davranışlar arasında yer almaz?
A) Yürümeyi ve konuşmayı öğrenme
B) Öz bakım becerilerini elde etme
C) Bir takım toplumsal sorumlulukları alma
D) Aileyi model alma
E) Cinsiyet farklarını öğrenme
25-Aşağıdakilerden hangisi ilk ergenlik döneminde görülebilecek temel kaygılar arasındadır?
A) Fiziksel ve cinsel gelişimle ilgili kaygılar
B) Aile üyeleriyle ilgili kaygılar
C) Maddi geçim ile ilgili kaygılar
D) Öğretmenlerle ilgili kaygılar
E) Çevre ile ilgili kaygılar
26-Aşağıdakilerden hangisi işlem öncesi bir çocuğun gösterebileceği bir davranış değildir?
A) Hayal dünyasının geniş olması
B) Dil gelişiminin hızlı olması
C) Korunumun kazanılması
D) Ben merkezci bir yapı
E) Olaylara tek yönlü bir bakış açısıyla bakma
27-Freud’un benlik kavramına göre ‘gerçeklik ilkesine’ göre çalışan sistem aşağıdakilerden hangisidir?
A) İd B) Ego C) Süper ego
D) Bilinç altı E) Bilinç
28-Bir çocuğun ikinci sınıfta öğrendiği bilgileri rahatlıkla birinci sınıftaki bilgileri ekleyebilmesi aşağıdaki hangi kavramla açıklanabilir?
A) Organizasyon
B) Adaptasyon
C) Özümleme
D) Uyumsama
E) Dengeleme
29- Bir anne çocuğunu bir süre bırakıp mutfağa gidiyor. Bu arada çocuk büyük bir tepki vermeyerek annesini bekliyor.
Bu durumda olan bir çocuğun hangi özelliği kazandığı söylenebilir?
A) Temek güven duygusu
B) Çalışma ve aşağılık duygusu
C) Kimlik yada rol karmaşası
D) Özerklik-Utanma
E) Girişimcilik-Suçluluk
30-Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretimin bir sınırlılığıdır?
A) Öğrencinin kendi hızına göre öğrenmeyi ayarlaması
B) Öğretmen-öğrenci iletişimi azdır
C) Öğrenci istediği zaman sınav olur
D) Öğrenci zamanı istediği gibi kullanır
E) Öğrenci sürecin merkezindedir
31-Edimsel şartlanma ile Klasik şartlanma da davranışların pekiştirilmesi arasında en önemli fark aşağıdakilerden hangisidir?
A) Klasik şartlanmada tekrarlar, Edimsel şartlanmada ise davranışın ödüllendirilmesi önemlidir.
B) Klasik şartlanmada uyarıcılar önemlidir, Edimsel şartlanmada ise edimler önemlidir.
C) Klasik şartlanmada tepkiler, Edimsel şartlanmada ise uyaranlar önemlidir.
D) Klasik şartlanmada ayırt etme, Edimsel şartlanmada ise genelleme önemlidir.
E) Klasik şartlanmada ödüller, Edimsel şartlanmada ise tekrarlar önemlidir.
32-Aşağıdakilerden hangi ölçekte düzeltme formülü, madde ayırt ediciliği gibi işlemleri yapmak mümkündür?
A) Yazılı yoklamalarda
B) Sözlü yoklamalarda
C) Çoktan seçmeli maddelerde
D) Kısa cevaplı maddelerde
E) Eşleştirmeli maddelerde
33-Bu modele göre Tüme varım yoluyla öğrenme önemlidir. Tüme varım sezgisel düşünceyi gerektirir.
Yukarıda sözü edilen öğretim kuramı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sosyal öğrenme
B) Buluş yoluyla öğrenme
C) Tam öğrenme
D) Geştalt öğrenme
E) Ani kavrayışla öğrenme
34-Organizma herhangi bir bütünü çağrıştıran parçayı, onunla ilgili bütünle ilgili bütünle ilişkilendirme eğilimindedir.
Yukarıda sözü edilen öğrenme ilkesi aşağıdaki öğrenme yaklaşımlarından hangisine aittir?
A) Sosyal öğrenme
B) Buluş yoluyla öğrenme
C) Tam öğrenme
D) Geştalt öğrenme
E) Ani kavrayışla öğrenme
35-Ergen ben merkezciliğini çocuk ben merkezciliğinden ayıran temel fark aşağıdakilerden hangisidir?
A) Herkesin onun gibi düşündüğünü sanması
B) Paylaşmanın olmaması
C) Fiziksel gelişime bağlı olarak ortaya çıkması
D) Zeka gelişimine bağlı olması
E) Sosyal gelişime bağlı olarak ortaya çıkması
36-Sunuş yoluyla öğretim yapmak isteyen bir öğretmen aşağıdaki davranışlardan hangisini kazandırabilir?
A) Bilgi
B) Kavrama
C) Uygulama
D) Analiz
E) Sentez
37-Aşağıdakilerden hangisi mutlak değerlendirmeye örnektir?
A) Program hedeflerinin %70’ ini gerçekleştirenlerin başarılı sayılması
B) Grup standart sapmasının ölçüt olarak kullanılması
C) Öğrencilerin değerlendirilmesinde Z ve T puanlarının kullanılması
D) Test puanlarının ölçüt olarak kullanılması
E) Grup puanlarının sıralanıp, sınıfın üst %75 ‘lik diliminin başarılı kabul edilmesi
38-Bir matematik öğretmeni matematik bilgisini yoklayan bir test hazırlamıştır. Bu testi uyguladıktan sonra test sorularını rast gele iki parçaya ayırmış ve öğrencilerin bu iki bölümden aldıkları puanlar arasında 0.88 lik bir korelasyon hesaplamıştır.
Bu korelasyon değerine bakılarak aşağıdaki yorumlardan hangisi doğrudur?
A) Sınıfın % 80 i testin ölçtüğü becerilere sahiptir.
B) geçerliği yükse bir testtir.
C) Ölçülen grup öğrenmeler açısından yetersizdir
D) İç tutarlığı yüksektir.
E) Test kolaydır.
39-Aşağıdaki davranışlardan hangisinin yoklanmasında çoktan seçmeli sınavlar yazılı yoklamalara göre sınırlı kalır?
A) Farklı bir şekilde ifade edilmiş bir tanımı ayırt edebilme
B) Bir problemi çözebilme
C) Olgular arasındaki benzerlik ve farkları ayıra bilme
D) Bilgilerini birleştirip bütünleştirerek özgün bir muhteva oluşturma
E) Bir konuya ilişkin ilke ve genellemeleri açıklama
40-Aşağıdakilerden hangisi yazılı yoklamalarının güvenirliğini düşüren en önemli nedendir?
A) Öğrenci cevaplarının kesin doğru yada yanlış olmaması
B) Şişirme cevaplara uygun olması
C) Uzun zaman alması
D) Az sayıda soru sorulabilmesi
E) Cevaplamasının zor olması
41-Aşağıdakilerden hangisi yazılı yoklamaların kısa cevaplı maddelere göre üstün yönüdür?
A) Puanlama yanlılığının bulunmaması
B) Daha üst düzey davranışlara uygun olması
C) Kapsam geçerliğinin fazla olması
D) Güvenirliğinin yüksek olması
E) Daha kullanışlı olması
42-Öğretmen dersin sonuna doğru tahtaya bir problem yazıp, bu problemi çözdükten sonra teneffüse çıkabileceklerini söylemiştir.
Öğretmenin bu durumda kullandığı yöntem hangisidir?
A) Premack İlkesi
B) Pekiştirilme İlkesi
C) Amaçlı Yaklaşım İlkesi
D) Bireysel Hız İlkesi
E) Biçimlendirme
43-Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin rehberliğinde, öğrencinin sezgisel düşüncesini kullanarak problemle ilgili hipotez oluşturmaları sayesinde kendilerinin keşfetmesini sağlayarak öğretim yapması hangi öğretim yönteminde gerçekleşmektedir?
A) Sunuş yoluyla öğretim
B) Bulul Yoluyla öğretim
C) Programlı öğretim
D) Tam öğrenme
E) Edimsel Öğrenme
44-Aşağıdakilerden hangisi bir ölçüm değildir?
A) Sınıfın puan ortalaması 70 dir.
B) Veli sınavdan 60 almıştır
C) 60 ve yukarı alanlar derste başarılı olmuşlardır
D) basket takımının boy ortalaması 1.95’dir.
E) okulun öğrenci sayısı 345 dir.
45-Okulda arkadaşlarıyla oyun oynarken arkadaşlarına topu vermek istemeyen bir çocuk daha sonra arkadaşlarının tepkisiyle bu davranışından vaz geçiyor. Çocuk tatile gidip gelmesiyle tekrar önceki davranışlarını sergilemeye başlıyor. Bu durum aşağıdakilerden hangisi örnektir?
A) Kritik dönem
B) Kendiliğinden geri gelme
C) Olumlu aktarma
D) Olumsuz aktarma
E) transferans
46- Öğrencilerin belli bir alanla ilgili giriş davranışlarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılan ölçme ve değerlendirme ne tür bir ölçme eve değerlendirmedir?
A) Karar vermeye yönelik ölçme ve değerlendirme
B) tanıma ve yerleştirme amaçlı ölçme ve değerlendirme
C) Biçimlendirmeye yönelik ölçme değerlendirme
D) Mutlak ölçme ve değerlendirme
E) bağıl ölçme değerlendirme
47-Bir öğretmen aynı düzeyde bilgiye sahip bir sınıf oluşturmak istemektedir. Bu amaçla yapması gereken ilk ölçme ve değerlendirme aşağıdakilerden hangisidir?
A) Karar vermeye yönelik ölçme ve değerlendirme
B) Tanıma ve yerleştirme amaçlı ölçme ve değerlendirme
C) Biçimlendirmeye yönelik ölçme değerlendirme
D) Mutlak ölçme ve değerlendirme
E) bağıl ölçme değerlendirme
48-Bir öğretmen yaptığı sınavı kendisi puanlamış ve farklı üç öğretmene tekrar puanlatmıştır. Bu çabada öğretmenin amacı nedir?
A) Testin geçerliliğini saptama
B) Maddenin ayırt ediciliğini belirleme
C) Testin geçerliliğini test etme
D) Puanlama güvenirliğini saptama
E) Kapsam geçerliliğini saptama
49-İşbirliği ve grupla çalışmanın faydası aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğrencilerin güçlü yönlerini açığa çıkarması
B) Öğrencilerin birbirlerini kontrol etmesi
C) Yarışma ortamı oluşturması
D) Öğrenciler arsında dayanışmanın artması
E) öğrenci eksikliklerini görmesi
50-Aşağıdakilerden hangisi yordama geçerliliğine bir örnektir?
A) Öğrencilerin alacağı nota göre bir programa yerleştirileceği
B) Ortalamanın üzerinde puan alanların başarılı olması
C) 10 kişinin sınıfta başarılı olması
D) Soruların anlaşılır olması
E) Sorulan soruların tüm konuları kapsaması
51-Aşağıdakilerden hangisi ölçme işlemi değildir?
A) Bir üçgenin açılarını bulmak
B) Öğrencinin notunu belirlemek
C) Terazi ile bir ağırlığı tartmak
D) Öğrencileri yarışmada izlemek
E) Öğrencinin yaptığı resme not vermek
52-Çoktan seçmeli-boşluk doldurma-doğru yanlış maddelerinin ortak noktası aşağıdakilerden hangisidir?
A) Birden çok doğru cevabı vardır
B) Tek cümleden oluşur
C) Hazırlanmaları kolaydır
D) Cevaplanmaları zaman alır
E) Sınavlarda çok soru sormaya imkan tanıması
53-Bir testin güvenilir olduğunu söyleyen kişi aşağıdakilerden hangisini söylemek istemiştir?
A) Testin yordama gücünün yüksek olduğunu
B) Testin kolay cevaplandığını
C) Testin bütün konuları kapsadığını
D) Testin kolay puanlandığını
E) testin başarısız olanları başarılı olanlardan ayırdığını
54-Sınavda yer alan soruların konuyu kapsaması ve soruların anlaşılırlığı sınavın hangi özelliğini etkiler?
A) Kullanışlığını
B) Duyarlını
C) Tutarlılığını
D) Güvenirliğini
E) Geçerliğini
55-Analiz sentez düzeyindeki bilgileri ölçmek için en elverişli test aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yazlı B) Sözlü C) Çoktan seçmeli
D) Eşleştirmeli E) Sözlü
56-Eğitim alanında kullanılan ölçme araçları güvenilir görülmez. Bunun en önemli nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tekrar edilme imkanı vermemesi
B) Aynı sonuçları vermesi
C) Dolaylı ölçme yapması
D) Öğrencilerin rasgele cevap vermesi
E) Bu alanda çok fazla test olması
57-Bir öğretmen sınav yaparken öğrencinin kılık kıyafetine bakarak puan vermektedir. Öğretmenin yaptığı hata ne tür bir hatadır?
A) Sabit B) Sistemli C) Tesadüfi
D) Kalıcı E) Hiç biri
58-Bir öğretmen hazırlamış olduğu testin güvenirliğini belirlemek amacıyla güvenirliği ölçmüş ve farklı bir testle karşılaştırarak analiz yapmıştır. Bu öğretmenin kullandığı güvenirlik yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Test tekrar test yöntemi
B) Crmbach alpha yöntemi
C) Testi ikiye bölme yöntemi
D) KR/20 yöntemi
E) Eşdeğer formlar yöntemi
59-Aşağıdakilerden hangisi bir testin planlanması aşamasında yapılacak işlemlerden biri değildir?
A) testin amacını belirleme
B) Yordama yapılması
C) Muhtevanın belirlenmesi
D) Cevap anahtarının hazırlanması
E) Soru tipinin belirlenmesi
60-Bir dizi ölçümde en çok tekrar eden sayı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Mod B) Medyan C) Ranj
D) Ortalama E) Sapma
61-Yapılan ölçümlerde elde edilen verilerin orta noktasını gösteren değere ne denir?
A) Mod B) Medyan C) Ranj
D) Ortalama E) Sapma
62-Ev ödevlerinin verilmesi durumunda aşağıdakilerden hangisi dikkat edilecek ilkelerden biri değildir?
A) Ödevler öğretmende kalmalı, değerlendirilmelidir.
B) Konunun özeliğine göre zaman verilmelidir.
C) Planlar dahilinde ilerleme olup olmadığını kontrol edilmelidir.
D) Kaynaklar konusunda öğrenciye yardımcı olunmalıdır.
E) konunun amaçları açıkça ortaya konmalıdır.
63- Gözlem gezisinin en önemli sakıncası aşağıdakilerden hangisidir?
A) Geziyi tekrarlama imkanının olmamasıdır.
B) Gerçek deneyim sağlamamasıdır.
C) Öğrenci-öğretmen etkileşimini azaltmasıdır.
D) Çok zaman ve gayret gerektirmesidir.
E) Yolda karşılaşılacak zorluklarıdır.
64- Davranışçı kuramcılardan Skinner tarafından geliştirilen edimsel koşullanmanın öğretime uygulanması sonucu ortaya çıkan bir öğretim modelidir.
Yukarıda verilen öğretim modelinin ismi nedir?
A) Programlı öğretim
B) Tam öğrenme modeli
C) Davranışçı yaklaşım
D) Bilgiyi işlemem kuramı
E) Bilişsel yaklaşım
Dersler Al.En Yük. Puan Ortalama
Fizik 100 72
Kimya 20 13.5
Türkçe 5 4,20
Tarih 50 16
Beden 40 16
Tabloda beş sınıfa ait yapılan ölçme sonuçlarının değerlendirme aralığı ve ortalamaları verilmiştir.
55-Yukarıdaki derslerden hangisinde daha fazla başarısızlık vardır?
A) Fizik
B) Tarih
C) Türkçe
D) Beden
E) Kimya
66- Derslerden hangisinde öğrencilerin çoğu diğer derslere göre daha başarılıdır?
A) Fizik
B) Tarih
C) Türkçe
D) Beden
E) Kimya
67- Aşağıdakilerden hangisi beceri öğretiminde etkili bir öğretim yöntemidir?
A) Örnek olay
B) Düz anlatım
C) Problem çözme
D) Keşfetme
E) Gösterip yaptırma
68- Aşağıdakilerden hangisi soru-cevap tekniğinde öğrencileri soruları cevaplandırmalarında dikkat etmeleri gereken hususlardan birisi değildir?
A) Soru sorulduktan sonra düşünmek için zaman verilmelidir.
B) Soru öncelikle sınıfın tümüne yöneltilmelidir.
C) Cevap vermede yetersiz olan öğrenciler sınıf karşısında küçük düşürülmemelidir.
D) Öğrencilerin sorulan soruları, öğretmenin istediği gibi cevaplamaları sağlanmalıdır.
E) Öğrenciler, sorulan sorulara verdikleri cevapları sabırla dinlemelidir.
69- Aşağıdakilerden hangisi buluş yoluyla öğretim stratejisinin faydalarından biri değildir?
A) Kısa zamanda çok bilgi kazandırır.
B) Öğrencilerde problem çözme becerisi geliştirir.
C) Öğrencileri araştırmaya teşvik eder.
D) Öğrenciler aktif olduğundan güdülenir.
E) Öğrenciler aktiftir.
70- Eğitimde program geliştirmenin başlangıç noktası hangisidir?
A) İhtiyaçların belirlenmesi
B) Değerlendirmenin planlanması
C) Hedeflerin belirlenmesi
D) Eğitim durumlarının düzenlenmesi
E) Belirtke tablosunun hazırlanması
71-Aşağıdakilerden hangisi, rehberliğin dayandığı ilkelerden biri değildir?
A) Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir.
B) Rehberlik hizmetlerinden yararlanmak isteğe bağlıdır.
C) Rehberlik hayat boyu yararlanılabilecek bir hizmettir.
D) Rehberlikte saygı esastır.
E) Rehberlik hizmetlerini verenlerin bireye karşı sorumlulukları yoktur.
72- Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin bütünlük içinde verilmesinin en önemli nedeni nedir?
A) Bireyin gizil güçlerinin birbiriyle ilişkili olması
B) Bireyin uyum problemlerinin birbirinden bağımsız düşünülmemesi.
C) Bireyin gelişim problemlerinin birbirinden bağımsız düşünülmemesi
D) Hizmetlerin temelindeki ilkeler ve anlayışların bütünlük arz etmesi.
E) Hizmetlerin ayrı ayrı verilmesinin ekonomik olmayışı.
73- Çağdaş rehberlik ve psikolojik danışma anlayışına göre, öğrencinin sorunlarını çözmek için gerekli kararları kimin vermesi beklenir?
A) Öğrencinin kendisinin
B) Ana-babasının
C) Öğretmenin
D) Aile meclisinin
E) Psikolojik danışmanın.
74-Aşağıdakilerden hangisinin planlarının içeriğine göre en geniş içerikten en dar doğru, doğru bir sıralamadır?
A)Yıllık plan – günlük – ünite
B) Ünite – günlük – yıllık
C) Günlük – ünite – yıllık
D) Günlük – yıllık – ünite
E) Yıllık – ünite – günlük
75- Aşağıdakilerden hangisi, psikolojik danışma ve rehberliğin ortaya çıkmasını tetikleyen bir değişken değildir?
A) Bireysel farklılıkların eğitimde dikkate alınması
B) Demokratik toplumlarda kişiye tanınan seçme özgürlüğü
C) Bazı mesleklerin yok olmaya yüz tutması
D) Demokratik toplumlarda bireyin karar verme gücüne duyulan ihtiyaç
E) Okuldan kaynaklanan sorunlar.
76- Aşağıdakilerden hangisi psikolojik danışma ve rehberliğin amaçlarından değildir?
A) Bireylerin kendi yetenek ve ilgilerini, eğitim olanaklarını, içinde yaşadığı toplumun beklentilerini ve meslekleri tanımlarına yardımcı olmak
B) Bireyin yaşama karşı olumlu bir tutum geliştirmesine yardımcı olmak
C) Bireylerin başkalarıyla iyi ilişkiler kurmalarına katkıda bulunmak
D) Bireyin maddi sorunlarını çözmesinde yardımcı olmak
E) Bireylerin boş zamanlarını en uygun biçimde kullanabilmeleri için gerekli anlayış ve görüşü edinmelerine yardımcı olmak
77- “Amacı, öğrencinin eğitim ortamından en yüksek düzeyde yarar sağlayabilmesi için gerekli imkanları hazırlamak ve varolan engelleri kaldırmak” olan hizmet grubu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğrenci kişilik hizmetleri
B) Rehberlik hizmetleri
C) Psikolojik danışma hizmetleri
D) Sağlık hizmetleri
E) Sosyal yardım hizmetleri
78- Eğitimde yapılan ölçme ve değerlendirme etkinlikleri aşağıdaki amaçlardan hangisi için uygun değildir?
A) Eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi
B) Eğitim ortamının ve personelin değerlendirilmesi
C) Öğrencilerin hazır bulunuşluklarına göre ayrı sınıflara ayrılması
D) Öğrencilerin eksik ve yanlış öğrenmelerinin belirlenmesi
E) Eğitim süreçlerinin planlanması
79- Aşağıdakilerden hangisi planların hazırlanmasında yıllık plan ile günlük plan arasındaki farklardan biri değildir?
A) Yıllık plan bütün öğretim etkinliklerini kapsar
B) Günlük planlar birkaç saatlik ders etkinliklerini planlar
C) yıllık plan zümre öğretmenlerince, günlük plan ise dersi okutan öğretmen tarafından hazırlanır.
D) Günlük plan oldukça geniş kapsamlıdır.
E) Yıllık plan oldukça geniş kapsamlıdır.
80- Kedilere eziyet eden bir çocuğu kediler gördüklerinde kaçmaktadır. Klasik şartlanma ilkelerine göre, bu örnekteki çocuğun görüntüsü aşağıdakilerden hangisini oluşturmaktadır?
A) Koşulsuz uyarıcı
B) Koşulsuz tepki
C) Şartlı tepki
D) Şartlı uyarıcı
E) Hiçbirisi
81- Öğrenilen bilgileri hafızada kaydederken kullanılan sürece ne adı verilir?
A) Depolama
B) Kodlama
C) Geri getirme
D) Geriye ket vurma
E) Hatırlama
82- İnsan değerlerini gözleyerek öğrenebilir, görünüşünü savunan yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sosyal bilişsel kuram
B) Klasik koşullu öğrenme kuramı
C) Edimsel (operant) öğrenme kuramı
D) Bilişsel öğrenme kuramı
E) Keşif yoluyla öğrenme kuramı
83- Ekmek, peynir, süt alacağım diye tekrar yapıp markete giden bir birey, bu bilgiyi hangi belleğinde saklamaya çalışmaktadır?
A) Kısa süreli
B) Duyusal hayat
C) Uzun süreli
D) İşlemsel
E) Depolama
84- Yapılan bazı öğrenmeler, öğrenme amacı olmaksızın, hatta kişi farkında olmadan gerçekleşir.
Bu tür öğrenmelere ne denir?
A) Kavrama öğrenmesi
B) Gizil öğrenme
C) Klasik öğrenme
D) Edimsel (operant) öğrenme
E) Bilişsel öğrenme
85- Aşağıdakilerden hangisi soyut düşünme ile nesnelerin devamlılığı dönemi arasındaki algılama farlılıklarındandır?
A) Korunumun kazanılması
B) Soyut düşünmede nesneler görülmeden de algılanabilirler
C) Formal bir düşünce vardır
D) Tümden gelim- tüme varım yöntemlerini kullanma
E) Tersine çevrilebilirlik vardır.
86- Aşağıdakilerden hangisi öğrenmede etkili değildir?
A) Genel uyarılmışlık hali
B) Türe özgü hazır olma
C) Cinsiyet
D) Olgunlaşma
E) Deneyim
87- Organizmanın fizyolojik olarak belirli bir davranışı yapabilecek düzeye erişmesine ne ad verilir?
A) Büyüme
B) Olgunlaşma
C) Hazır bulunuşluluk
D) Gelişme
E) Uyarılmışlık
88- Öğretim yöntemlerinin saptanmasında içeriğin önemini açıklayan ifade aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğretim içeriği saptanırken çevre koşulları göz önde tutulmalıdır.
B) Öğretim içeriği, okulun başarısı göz önünde tutularak hazırlanmalıdır.
C) Öğretim içeriği, değerlendirmede kullanılacak yöntemler göz önünde tutularak hazırlanmalıdır.
D) Öğretim içeriği, öğretimde birlikteliği ve bütünlüğü sağlamak için saptanmaktadır.
E) Öğretim içeriği, hedef-davranışlar ile öğrenci özellikleri göz önünde tutularak hazırlanmalıdır.
89- Öğretmenin kullandığı araç-gereçlerin ilginç ve anlaşılır olması, aşağıdakilerden hangisi ile doğrudan ilgilidir?
A) Öğrenmelerin anlamlı kılınmasıyla
B) Geribildirimle
C) Öğrencilere yol göstermeyle
D) Uyarıcı materyallerinin sunulmasıyla
E) Öğrenilenlerin kalıcılığının artırılmasıyla
90- Öğretmen, derste kullanacağı öğretim tekniklerini seçerken aşağıdakilerden hangisine dikkat etmez?
A) Öğrenci niteliklerine
B) Öğrenci sayısına
C) Dersin sayısal ya da sözel olmasına
D) Okul yönetmeliğine
E) Zaman ve eğitim ortamına
91- Öğrenilecek bilginin kendi içinde bir bütünlük ve anlam taşıyacak şekilde düzenlenerek öğrencinin almasına hazır duruma getirilmesi süreci, hangi öğretim yaklaşımını ifade etmektedir?
A) Sunuş yoluyla öğretim yaklaşımını
B) Buluş yoluyla öğretim yaklaşımını
C)Araştırma-inceleme yoluyla öğretim yaklaşımını
D) Yapısalcı öğrenme yaklaşımını
E) Tartışma yaklaşımını
92- Aşağıdakilerden hangisi, eğitim durumlarının tasarlanmasında öncelikle dikkate alınması gereken temel öğedir?
A) Öğretmenin sahip olduğu özellikler
B) Dersin içeriği
C) Öğretimde kullanılacak yöntemler
D) Öğrenciye kazandırılacak davranışlar
E) Öğrencilerin giriş davranışları
93- Yazılı yoklama sorusu hazırlayana bir öğretmene hangisi tavsiye edilirse yanlış olur?
A) Sorular cevaplayıcıların tümü tarafından doğru anlaşılacak şekilde hazırlanmalıdır.
B) Sorulara verilecek cevaplar sınırlandırılmalıdır.
C) Uzun ve az soru yerine; kısa ve çok soru hazırlanmalıdır.
D) Sorular ders kitaplarından ya da okuma kaynaklarından aynen alınmalıdır.
E) Sorular, birbirinden bağımsız olarak cevaplandırılacak şekilde hazırlanmalıdır.
94- Aşağıdakilerden hangisi “danışanın kitap okuması ve danışmanın da yardımıyla danışanın problemini çözebilmesine yardım sağlayan” bir tekniktir?
A) Otobiyografi
B) Sosyometri
C) Bibliyoterapi
D) Psikodrama
E) Sosyodrama
95- Aşağıdakilerden hangisi, sınıf öğretmeninin görevi değildir?
A) Rehber öğretmenle işbirliği yaparak öğrenciyi tanımaya yönelik test dışı teknikleri uygulamada yardımcı olmak.
B) Öğrencilere çeşitli psikolojik testleri uygulayıp yorumlamak
C) Öğrenci, öğretmen ve aileler ile görüşmek ve sonuçları öğrenci kişisel dosyasına işlemek.
D) Öğrencilerin eğitsel kollara ayrılması için önlemler almak
E) Öğrencinin sınıf başarısını öğrenmek
96- Bir öğretmen, her hafta sınav yapmakta ve sınav notu yüksek olan öğrencileri ödüllendirmektedir.
Bu öğretmenin uyguladığı pekiştirme tarifesi, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sabit oranlı pekiştirme
B) Değişken oranlı pekiştirme
C) Sabit aralıklı pekiştirme
D) Değişken aralıklı pekiştirme
E) Hiçbiri
97- Aşağıdakilerden hangisi, öğrenmenin özelliği değildir?
A) Davranış değişimi vardır.
B) Ömür boyudur.
C) Tekrar yada yaşantı sonucu oluşur.
D) Değişimde devamlılık söz konusudur.
E) Çevreden duyu organlarına gelen etkidir.
98- Bir organizmaya ancak genetik donanımının elverdiği davranışların öğretilebilmesine ne ad verilir?
A) Türe özgü hazır oluş
B) Karşılık
C) Güdü
D) Tepki
E) Uyarıcı
99- Öğrenme malzemesinin, çevresindeki uyarıcılardan ayırt edilmesine ne ad verilir?
A) Anlamsal çağrışım
B) Anlamsal ayırt edilebilirlik
C) Kavramsal gruplandırma
D) Algısal ayırt edilebilirlik
E) Algısal gruplandırma
100- Aşağıdakilerden hangisi davranışçı yaklaşımın ilkelerinden değildir?
A) İnsan zihni doğduğunda boş bir levhadır.
B) İnsan ve diğer canlıların öğrenmesi birbirine benzer
C) Hayvanların öğrenmesi üzerinde çalışarak, insanlara genelleme yapılabilir.
D) İnsanın duygu düşünme vb. özellikleri doğrudan gözlenebilir.
E) Öğrenmede uyarıcı-tepki bağı önemlidir.
101- Çocuğun öğrenmesini amaçladığımız davranışın alt düzey davranışlarını belirleyip pekiştirmeye ne ad verilir?
A) Zincirleme
B) Genelleme
C) Ayırt etme
D) Zamanlama
E) Biçimlendirme
102- Piaget kuramına göre, soyut düşünme hangi okul kademesinde başlamaktadır?
A) İlkokul
B) Anaokul
C) Orta Öğretim
D) Ortaokul
E) Yüksek öğretim
103- Türkçe dersinde öğrenme güçlüğü yaşayan bir öğrencinin, sosyal bilgiler dersinde de aynı sorunu yaşayacağını düşünmesi, aşağıdaki kavramlardan hangisine örnektir?
A) Pekiştirme
B) Ayırt etme
C) Geri gelme
D) Genelleme
E) Sönme
104- Bloom’un Tam Öğrenme Modeli’nde öğretim hizmetlerinin niteliğini arttıran öğelerden ikisi hangisidir?
A) Hedefler ve davranışlar
B) Öğretim araç ve gereçleri
C) Pekiştireçler ve etkin katılım
D) Öğretim yöntem ve teknikleri
E) Hedefler ve değerlendirme
105- Ali, ilköğretim üçüncü sınıf öğrencisidir. Babasının tayini nedeniyle bir başka ilden sizin çalıştığınız okula başlamak durumunda kalmıştır. Okulu tanımıyor. Ali için yapılabilecek öncelikle rehberlik hizmeti ne olmalıdır?
A) Müşavirlik (Konsültasyon)
B) Alıştırma (Oryantasyon)
C) Bireysel psikolojik danışma
D) Grup rehberliği
E) Grupla psikolojik danışma
106- Gelişim açısından bireylerin hassas oldukları dönemler vardır. Bu dönemler önemlidir. Eğer birey bu dönemleri sorunsuz bir şekilde atlatamaz ise daha sonraki yıllar sorunlar ortaya çıkabilir. Aşağıdaki kavramlardan hangisi yukarıda anlatılan özellikleri açıklar?
A) Kritik dönem
B) Evre
C) Zaman
D) Dönem
E) Boyut
107- Aşağıdaki öğretmen davranışlarından hangisi öğrencilerin güven duygularını olumsuz yönde etkiler?
A) Yanlış öğrenci cevaplarına hoşgörüsüz davranmak.
B) Sınıf içinde gerginlik yaratmaktan kaçınmak
C) ilkeli ve kararlı davranmak
D) Öğrencilerin kişiliğine saygı göstermek
E) Öğrenciler arasında ayrım yapmamak
108- Sınıfta, öğrencilerin istenmeyen davranışlarını yok etmek için öğretmen aşağıdaki etkinliklerden öncelikle hangisini yapmalıdır?
A) Sorunun kaynağını doğru olarak belirlemeli
B) Sorunun üzerinde durmaktan kaçınılmalı
C) Sorunlu öğrencileri uyarmalıdır
D) Uygun olmayan davranışları yasaklamalı
E) Okul yönetiminden duruma el koymasını istemeli
109- Öğrenci-öğretmen ilişkilerinin sağlıklı olabilmesi için aşağıdakilerden hangisinin gerekli olduğu söylenemez?
A. Öğretmenin öğrenme-öğretme etkinliklerinde öğrenci ihtiyaçlarını temele alması
B. Öğretmenin olayları değerlendirirken kendini öğrencinin yerine koyabilmesi
C. Öğretmenin sınıf içinde her zaman içten ve dürüst davranması
D. Öğretmenin tüm öğrencilerine eşit ölçüde değer ve önem vermesi
E. Öğretmen ile ailelerin sosyo-kültürel düzeylerinin denk olması
110-Aşağıdakilerden hangisi bir dönüttür?
A) Öğrenciye, hangi davranışı nasıl öğrenebileceğini bildirme.
B) Öğrenciye, beklenen davranışı öğrenmek için yapacağı hazırlıkları açıklama.
C) Öğrenciye, gösterdiği davranışın doğru olup olmadığını, varsa eksik ya da yanlışları bildirme
D) Öğrenciyi beklenen davranışı göstergeye istekli hale getirmek için girişimlerde bulunma
E) Öğrencinin, kazandırılacak davranışla ilgili ön bilgilerinde eksik olup olmadığını kontrol etme
111- Aşağıdakilerden hangisi diğer öğrenme yollarına göre; kişilerde daha etkili nispeten kalıcı izli değişmeler oluşturur?
A) Önemli yerlerin altını çizerek öğrenmek
B) Yaparak yasayarak öğrenmek
C) Ansiklopedilerden okuyarak öğrenmek
D) Bilgisayar ortamında öğrenmek
E) Dinleyerek ve seyrederek öğrenmek
112- Modern öğretim yöntemlerinin kullanılabilmesi için sınıf mevcudunun mümkün olduğunca düşük sayıda olması gerekir. Sınıftaki öğrenci sayısının fazla oluşu her türlü öğretim açıklama yönteminin uygulanışını olumsuz etkiler.
Yukarıdaki acıkma öğrenme - öğretme sürecinde yöntemi belirleyen faktörlerden hangisini açıklamaktadır?
A) Öğretilmesi istenen konunun anlatımı için ayrılan zaman
B) Sınıftaki öğrenci sayısı
C) Öğretim yönteminin kullanılabilmesi için gerekli olan fiziksel ortam
D) Öğrencide geliştirilmek istenen nitelikler
E) Öğretmenin hangi yöntemi iyi kullandığı
113- Sunuş yoluyla etkili bir öğretim yapmak isteyen öğretmen, aşağıdakilerden hangisinden kaçınmalıdır?
A) Sunuşunda bütün öğrencilerin anlayabileceği bir dil kullanma
B) Sadece düz anlatım tekniğini kullanarak konunun bütün boyutlarını açıklama
C) Öğrencileri neleri öğrenecekleri konusunda bilgilendirme
D) Sunuşunu ses tonu değişiklikleri, jest ve mimiklerle destekleme
E) Sunuşunu, önemli kısımları toplayarak bitirme,
114- Devinimsel (psikomotor) becerilerin geliştirilmesinde öğretmenin kullanabileceği en etkili yol aşağıdakilerden hangisidir?
A) Anlatım yöntemi
B) Problem çözme
C) Gösterip yaptırma
D) Soru-cevap
E) Deneme-yanılma
115- Aşağıdakilerden hangisi işbirliğine dayalı öğrenmenin bir özelliği değildir?
A) Gruplar en az iki en çok beş kişiden oluşur.
B) Farklı yetenek ya da kişilik özelliğine sahip öğrencileri bütünleştirir.
C) Öğrenmede grup-içi etkileşimler önemli rol oynar.
D) Öğrencilerin başarıları ya da başarısızlığı bireylere aittir.
E) Grup çalışmalarında her Öğrenci üzerine düşen görev ve sorumluluğu yerine getirir.
116- Aşağıdakilerden hangisi anlatma yönteminin sınırlı yönlerinden biri değildir?
A) Öğrenciler pasiftirler.
B) İlginin yüksek tutulması zordur.
C) Yorumlar genelde tek yönlüdür.
D) Maliyeti yüksektir.
E) Tekrar edilmezse, çabuk unutulur.
117- Öğrencilerin bilgileri oturdukları yerden pasif bir şekilde olmaları söz konusudur. Öğretmen sürekli aktiftir. öğrencilere nazaran çok daha fazla konuşur, öğrencilere kendi düşüncelerini açıklama imkanı pek fazla tanınmaz.
Yukarıda anlatılan öğretim tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Buluş yoluyla öğrenme yöntemi
B) Anlatma yöntemi
C) Problem çözme
D) Sunuş yoluyla öğretim
e) Tartışma yöntemi
118- Öğrenciler bir konu ya da sorun üzerinde birlikte konuşurlar ve çözüm yolları ararlar. Grubun tümü etkinliğe katılır. ve bir konu ya da sorun üzerinde tartışılmasının belli bir amacı vardır.
Yukarıda anlatılan öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tartışma yöntemi
B) Örnek olay yöntemi
C) Rol oynama yöntemi
D) Buluş yoluyla öğretim
E) Anlatım yöntemi
119- İçinde bulunduğu gruba uyma ve onları mutlu etme gereğinin duyulduğu ahlaki gelişim dönemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Gelenek sonrası düzey- Sosyal sözleşme eğilimi,
B) Gelenek sonrası düzey- Evrensel ahlak eğilimi,
C) Geleneksel düzey- Kişiler arası uyum eğilimi,
D) Gelenek öncesi düzey- Ceza ve itaat eğilimi,
E) Gelenek öncesi düzey- Araçsal ilişkiler eğilimi
120- Bireyin, yeni karşılaştığı durum, nesne ve olayları kendisinde önceden var olan zihinsel yapının içine yerleştirilmesi işine ne denir?
A) Şema
B) Hazır bulunuşluk,
C) Adaptasyon,
D) Özümleme,
E) Dengeleme.
CEVAP ANAHTARI
1-B
2-B
3-C
4-D
5-E
6-E
7-A
8-B
9-D
10-D
11-D
12-A
13-C
14-C
15-D
16-C
17-E
18-B
19-D
20-C
21-A
22-E
23-D
24-C
25-A
26-C
27-B
28-C
29-A
30-B
31-A
32-C
33-B
34-D
35-C
36-A
37-E
38-D
39-D
40-A
41-B
42-A
43-B
44-C
45-B
46-B
47-B
48-D
49-D
50-A
51-D
52-E
53-E
54-E
55-B
56-C
57-B
58-E
59-B
60-A
61-B
62-A
63-D
64-A
65-D
66-C
67-E
68-D
69-A
70-A
71-E
72-D
73-A
74-C
75-C
76-D
77-A
78-B
79-D
80-D
81-B
82-A
83-A
84-B
85-B
86-C
87-B
88-E
89-E
90-D
91-A
92-B
93-D
94-C
95-B
96-C
97-E
98-A
99-D
100-D
101-E
102-D
103-D
104-C
105-B
106-A
107-A
108-A
109-E
110-C
111-B
112-B
113-B
114-C
115-D
116-D
117-B
118-A
119-C
120-D
Blogda Aramak İçin TIKLAYINIZ
|
|
|
kpss deneme sinavi
*
Bu yazı tarih olarak: Pazar, Ağustos 17, 2008
eklenmiştir.Kategorisi
kPSS ders notları
.
Bu yazıya yapılacak yorumlardan haberdar olmak için feed. Bu yazıya yorum yazabilirsiniz.
Kapsamlı ve ayrıntılı dokümanlar için TIKLAYINIZ