Blogda Aramak İçin TIKLAYINIZ

hayvanlar(tekerleme)


KOYUN


Ot yemiş, etlenmiş,


Su içmiş, sütlenmiş.


Duvara bağlı koyun,


Eti, sütü yağlı koyun.


Kınalı koyun gitti,


Bizim oyun bitti.


BAYKUŞ


Baykuş baykuş derler


Görmeyi çok isterler


Kibar kuş olsa


Selam verir.




Özür dileriz bay baykuş


Gözlerin görmüyormuş.


Sanada takalım bir gözlük


Benimki gibi.


KUZU


Dede bak minik kuzu.


Me me diye meliyor.


Önüne ot koymuşsun.


Oysa meme istiyor.




Cici kuzu meleme .


Nine mama yapıyor.


Yo yo korkma inekten.


Tosuna mö mö diyor.


BALIK


Kanadı var, uçamaz;


Karada da kaçamaz.


Oynamaya can atar,


Suda çalım satar.


Ah balık, vah balık,


Kimi zaman da alık.


LEYLEK


Leylek leylek lekirdek,


İki dirhem bir çekirdek.


Lak lak eder kuş dilince,


Göçüp gider güz gelince.


Yedi iklim dört bucak,


Gezip tozar şen şakrak.




VAK-VAK


Vak vak kardeş vak dedi .


Kurbağa vırak dedi.


Bunu duyan avcılar.


Ördeğe tak tak dedi.


CiV CiV ile VAKVAK


Baktı civ cive vak vak.


Kay kay yaptı,yanaştı.


Bunu gören bir bülbül.


Kafese vurdu tak tak.


HOROZ


Mesel mesel metten,


Top sakalı etten.


Bizim çil horozcuk,


Çocuk mu çocuk.


Her sabah çınlar sesi,


Uyandırır herkesi.


TIRTIL


Sabah Kalktım


Pencereyi Açtım


Bahçede Tırtıl


Yaprakları Yiyor


Kıtır Kıtır


Pis Tırtıl


Hain Tırtıl


Neden Yedin


Bizim Yaprakları


Kıtır Kıtır


Bende Seni Yiyeyim mi?


Çıtır Çıtır....


KARGA


Karga karga "gak" dedi,


"Çık şu dala bak" dedi,


Karga seni tutarım,


Kanadını yolarım.


TAVUK


Pazara gidelim,


Bir tavuk alalım,


Pazara gidip,


Bir tavuk alıp ne yapalım?


Gıt gıdak diyelim.


Happur huppur,


Happur, huppur yiyelim.


KEÇİLER


Ayşe Hanımın keçileri,


Hop hop hopluyor,


Arpa, saman istiyor,


Arpa, saman yok,


Kilimcide çok.


Kilimci kilim dokur,


İçinde bülbül okur.


İki kardeşim olsa,


Biri ay, biri yıldız,


Biri oğlan, biri kız,


Hop çikolata çikolata,


Akşam yedim salata,


Seni gidi kerata.




ÖRDEK


Çık çıkalım


Çayıra


Yem verelim


Ördeğe


Ördek yemi yemeden


Ciyak miyak


Demeden


Aldım baktım


Kimi çıkardım


TAVŞAN


Kapıdan tavşan geçti mi?


Geçti


Tuttun mu?


Tuttum


Kestin mi?


Kestim


Tuzladım mı?


Tuzladım


Pişirdin mi?


Pişirdim


Bana ayırdın mı?


Ayırdım


Hangi dolaba koydun?


Çık çık dolaba koydum


Haydi al getir


Getiremem


Neden getirimezsin?


Kara kediler yemiş.


Vayı vay, miyav


DEVE


Eveleme develeme


Evvel altı elma yedi


Seren sekiz serçe dokuz


Tarmanın topu kara


A devenin çatı kara.


TEKİR


Bir iki tombul tekir,


Camdan baka,


Başına taka,


Hop hop, altın top.

*
Academics Art History  Blogs - BlogCatalog Blog DirectoryAcademics Blogs - Blog Top Sites