Blogda Aramak İçin TIKLAYINIZ

Be Going To Form

Be Going To Form :

Going to kelimesinden sonra Özneye uygun to be fiili (am, is, are) konulmak suretiyle Gelecek zamanı ifade etmek için kullanılan bir kalıptır. Going To ile yapılan gelecek zaman cümlelerinde önceden planlı bir niyet ve kararlılık anlamı vardır.

Positive Sentence Structure / Olumlu Cümle Yapısı
Subject (Özne) / To BE - ( Am, is Are) / Going To / Verb 1-Fiil / Object (Nesne)

I 'am Going to Stay (Kalacağım)
We are Going to Stay (Kalacağız)
You are Going to Stay (Kalacaksın - Kalacaksınız)
They are Going to Stay (Kalacaklar)
He is Going to Stay (Kalacak)
She is Going to Stay (Kalacak)
It is Going to Stay (Kalacak)
My Brother isGoing to Stay (Kardeşim Kalacak)
My Brothers are Going to Stay (Kardeşlerim Kalacaklar)

Negative Sentence Structure / Olumsuz Cümle Yapısı
Subject (Özne) / To BE - ( Am, is Are) / Not / Going To / Verb 1-Fiil / Object (Nesne)

I am Not Going to Stay (Kalmayacağım)
We are not Going to Stay (Kalmayacağız)
You are not Going to Stay (Kalmayacaksın - Kalmayacaksınız)
They are not Going to Stay (Kalmayacaklar)
He is not Going to Stay (Kalmayacak)
She is not Going to Stay(Kalmayacak)
It is not Going to Stay(Kalmayacak)
My Brother is not Going toStay (Kardeşim Kalmayacak)
My Brothers are not Going to Stay (Kardeşlerim Kalmayacaklar)

Interrogative Sentence Structure / Soru Cümle Yapısı
To BE - ( Am, is Are) / Subject (Özne) / Going To / Verb 1-Fiil / Object (Nesne)

Am I Going to Stay? (Kalacakmıyım?)
Are We Going to Stay? (Kalacakmıyız?)
are You Going to Stay? (Kalacak mısın? - Kalacak mısınız?)
are They Going to Stay? (Kalacaklar mı?)
is He Going to Stay? (Kalacak mı ?)
is She Going to Stay? (Kalacak mı ?)
is It Going to Stay? (Kalacak mı ?)
is My Brother Going to Stay? (Kardeşim Kalacak mı ?)
are My Brothers Going to Stay? (Kardeşlerim Kalacaklar mı ?)

Negative Interrogative Sentence Structure / Negatif Soru Cümle Yapısı
To BE - ( Am, is Are) / Subject (Özne) / Not / Going To / Verb 1-Fiil / Object (Nesne)

Am I Not Going to Stay? (Kalmayacak mıyım?)
Are We Not Going to Stay? (Kalmayacak mıyız?)
Are You Not Going to Stay? (Kalmayacak mısın? - Kalmayacak mısınız?)
Are They Not Going to Stay? (Kalmayacaklar mi?)
Is He Not Going to Stay? (Kalmayacak mı?)
Is It Not Going to Stay? (Kalmayacak mı?)
Is She Not Going to Stay? (Kalmayacak mı?)
Is My Brother Not Going to Stay? (Kardeşim Kalmayacak mı?)
Are My Brothers Not Going to Stay? (Kardeşlerim Kalmayacaklar mı?)

Are ve is ile not olumsuz Soru cümlelerinde isn't ve aren't kaynaşmış şekilde cümle başına getirilebilir.
Aren't They Going to Stay? (Kalmayacaklar mi?)
Isn't He Going to Stay? (Kalmayacak mı?)


Bazı Kullanıldığı Yerler.

1. Gelecekte bir eylemi yapmaya niyet etmeyi anlatmak için.

They are going to sell their old car. - ( Eski arabalarını satacaklar)

2.Çok Yakın bir gelecekte yapılcak eylemi anlatmak için.

I am going to give you a present now. - ( Sana şimdi bir hedeiye verecegim)

3. Bir eylemin gelecekte olacağına dair bazı belirtiler varsa .

I am going to be sick. Because I have worked for hours in the rain. - ( Hasta olacağım çünkü saatlerce yagmurda çalıştım.)

Not: Be going to kalıbında Come ve go fiileri pek kullanılmazlar. I'm going to go yerine I'm going denilir.

*
Academics Art History  Blogs - BlogCatalog Blog DirectoryAcademics Blogs - Blog Top Sites