Blogda Aramak İçin TIKLAYINIZ

TÜRKÇE DERSİ 1.DÖNEM 3.SINAV CEVAP ANAHTARI 5 SINIF TURKCE

TÜRKÇE DERSİ 1.DÖNEM 3.SINAV CEVAP ANAHTARI
5 SINIF TURKCE

2006-2007 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI NECATİBEY İLKÖĞETİM OKULU 5-C SINIFI


Bir zamanlar bir tilki ile bir kurt çok iyi arkadaşlarmış. Öyle ki dostluklarını herkes kıskanırmış. Beraberce ava çıkar, yakaladıklarını arkadaşça paylaşırlarmış.

Bir sabah av amacıyla, erkenden inlerinden çıkmışlar. Gide gide bir köye varmışlar. Bu köyün en ıssız yerindeki bir eve girmişler. Bir fıçı dolusu yağı almışlar. İnlerinin yanındaki bir çukura fıçıyı gömmüşler. Sonra, tekrar ava çıkmışlar. Epey zaman dolaşmalarına rağmen, av bulamamışlar.

… Hzl. Emel İPEK

Masal Dünyası

TÜRKÇE DERSİ 1.DÖNEM 3.SINAV CEVAP ANAHTARI


















Aşağıdaki soruları parçaya göre cevaplandırınız.

1.Tilki ile kurt yakaladıklarını ne yaparlarmış?

Tilki ile kurt beraberce ava çıkar, yakaladıklarını arkadaşça paylaşırlarmış.

2. Tilki ile kurt nereden bir fıçı dolusu yağı almışlar?

Tilki ile kurt bir köyün en ıssız yerindeki bir evden bir fıçı dolusu yağı almışlar.

3. Tilki ile kurt bir fıçı dolusu yağı ne yapmışlar?

Tilki ile kurt bir fıçı dolusu yağı inlerinin yanındaki bir çukura gömmüşler.

4.Aşağıdaki cümlelerde sebep-sonuç ilişkileri görülmektedir. Cümlelerdeki bu unsurları örnekteki gibi belirtiniz.

Örnek: Salıncağın ipi kopunca çocuk yere düştü.

sebep sonuç

· Patrona kızmış, işinden ayrılmış.

sebep sonuç

· Dürüst olduğu için Mustafa’yı hepimiz severiz.

sebep sonuç

5. Aşağıdaki cümlelerde şarta bağlılık ilişkileri görülmektedir. Cümlelerdeki bu unsurları örnekteki gibi belirtiniz.

Örnek: Bize yetişebilirsin, ancak yola erken çıkmalısın.

Cevap: (Yola erken çıkmak şartıyla bize yetişebilirsin.)

· Çok çalışırsa sınavlarda başarılı olur.

Çok çalışmak şartıyla sınavlarda başarılı olur.

· Dengeli beslenirsen sağlıklı büyüyebilirsin.

Dengeli beslenmek şartıyla sağlıklı büyüyebilirsin.

6. Aşağıdaki cümleleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.

· Her güzelin bir kusuru vardır.

· Hayatımda hiç yalan söylemedim.

· Hasta köpeğini veterinere götürdü.

· Sokak karanlık olduğu için önümdeki çukuru göremedim.

· Kır atın yanında duran ya huyundan ya suyundan.

7. Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarını anlamlı ve kurallı bir cümle olacak şekilde sıralayınız.

Ø gelmişlerdi – anneleriyle – öğrenciler – bazı

Bazı öğrenciler anneleriyle gelmişlerdi.

Ø eşik – altın – gümüş – muhtaç – eşiğe – olur

Altın eşik gümüş eşiğe muhtaç olur.

8. Aşağıdaki cümlelerde geçen deyimleri örnekteki gibi bulunuz; anlamlarını tanımlayınız.

Örnek: Biz ne söylersek söyleyelim o, bildiğini okur.

Bildiğini okumak: istediği gibi davranmak

· Soba yanınca odanın havası kırıldı.

Havası kırılmak: ısınmak, ılınmak, soğuk havanın gitmesi vb.

· Dedemler bize kırk yılda bir gelir.

Kırk yılda bir gelmek: ara sıra gelmek.

9. Aşağıdaki kelime dizilerini inceleyiniz. Anlamca en kapsamlı olanını örnekteki gibi belirtilen yere yazınız.

Örnek: gazyağı, benzin, petrol, mazot (………petrol……..)

v soğan, marul, maydanoz, bitki, sebze (bitki)

v mart, nisan, temmuz, ay, haziran (ay)

v peynir, yoğurt, süt, tereyağı, (süt)

v venüs, dünya, ay, evren, güneş (evren)

v akarsu, dere, çay, ırmak, nehir (akarsu)



10. Sevgili Öğrenciler ; “Çevrenizdeki gözlemlerinize göre trafikte yaya ve sürücülerin sergilemiş olduğu olumlu ve olumsuz davranışlar” ile ilgili bir kompozisyon yazalım. (Ancak bu bölümde, yazımızın güzelliğine, noktalama işaretlerine, cümlelerin kısa ve anlaşılabilir olmasına özen gösterelim. Başlık koymayı da unutmayalım. )

Başlık:1 puan, noktalama: 2 puan, imla: 2 puan, içerik: 5 puan



NOT BAREMİ: Her soru 10 puan olup toplam 100 puandır.www.muhteva.com

*
Academics Art History  Blogs - BlogCatalog Blog DirectoryAcademics Blogs - Blog Top Sites