Blogda Aramak İçin TIKLAYINIZ

5. Sınıf 2. Dönem Türkçe Cümlede Anlam


5. Sınıf 2. Dönem Türkçe Cümlede Anlam


1. Nice güzellere bağlandım kaldım.

Ne bir vefa gördüm, ne fayda buldum.

Her türlü isteğim topraktan aldım.

Benim sadık yarim kara topraktır.

Aşık Veysel

Dörtlüğün şairi için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

a) toprağın ona cömert davrandığı b) sevdiği güzellerden karşılık alamadığı

c) en iyi dostunun toprak olduğu d) toprağını kimseyle paylaşmak istemediği



2. İçime bir kurt düştü,

Hiç durmadan yer beni,

Ben bu dertten ölürsem,

Kabul etmez yer beni.

Dörtlükte, aşağıdaki duygulardan hangisi yoktur?

a) kaygı b) endişe c) pişmanlık d) şüphe



3. Deli gibiyim,

Şu masmavi göğün altında

Ne yapacağımı şaşırdım,

Öylesine güzel ki dünya……

Şair için hangisi söylenebilir?

a) dalgın olduğu b) karamsar olduğu c) sıkıntılı olduğu d) sevinçli olduğu



4. Aşağıdaki tümcelerin hangisinde " beklenilen şeyin gerçekleşmediği " anlamı vardır?

a) Çalışırken müzik dinlemeyi severdi. b) Oyunda mutlu son bekliyordum.

c) Sağlığının değerini, kaybedince anladı. d) Onu anlayışlı bir insan olarak tanıdım.



5. Aşağıdaki atasözlerinin hangisinde karşıt anlamlı sözcük yoktur?

a) Az ateş çok odunu yakar. b) Deli dostun olacağına , akıllı düşmanın olsun.

c) Aç doymam,tok acıkmam sanır. d) Yoksul hırsızlığa çıkmış,ay akşamdan doğmuş.



6. " Aydınlık" sözcüğü aşağıdaki tümcelerin hangisinde gerçek anlamıyla kullanılmıştır?

a) Gelecekte bizi aydınlık günler bekliyor. b) İçerideki aydınlık birdenbire gözümü aldı.

c) Aydınlık yüzü herkese güven veriyordu. d) Babamın aydınlık sözleri yolumu aydınlattı.



7." Dost,insanın yalnızca iyi gününde değil, kötü gününde de yanında olan,sıkıntı ve üzüntüsünü paylaşıp öneride bulunabilendir."

Parçadaki düşünceye uygun atasözü hangisidir?

a) Dost kara günde belli olur. b) Dost dostun ayıbını yüzüne söyler.

c) Dostluk başka alış veriş başka. d) Dostun attığı taş baş yarmaz.



8. Aşağıdaki tümcelerin hangisinin anlamında kesinlik vardır?

a) Gece gündüz çalıştığı için yorgun düşebilir. b) Belki yarın size de uğrarım.

c) Yarım kalan işi sanırım bitirmiştir. d) Hava kirliliği sağlığımızı tehdit ediyor.





9. Nerede o dünkü ateşli nabız?

Nerede yastıkta kıvranan başım?

Bu sabah içimde çelikten bir hız,

Bu sabah en mutlu en şen yurttaşım.

Dörtlüğe göre şair için hangisi söylenebilir?

a) rahatsız olduğu b) yatağından kalkamadığı

d) mutlu olmak istediği d) sevinçli olduğu



10. Bu bahar havası,bu bahçe;

Havuzda şırıl şırıldır,

Uçurtmam bulutlardan yüce

Zıpzıplarım pırıl pırıldır,

Ne güzel dönüyor çemberim;

Hiç bitmese horoz şekerim!

Bu şiirin ana duygusu aşağıdakilerden hangisidir?

a) ümit b) güven c) sevinç d) özlem



11. Şimdi kılıksızım,fakat

Borçlarımı ödedikten sonra

İhtimal bir kat da yeni elbisem olacak

Ve ihtimal sen

Yine beni sevmeyeceksin. O.Veli Kanık

Şiirde ozan aşağıdakilerin hangisinden daha çok yakınmaktadır?

a) parasız kalmaktan b) sevgi görememekten c) mutlu olamamaktan d) yalnız yaşamaktan



12. Ateş " Ben bütün varlıkların en güçlüsüyüm." dedi.

Su " Ya ben?" diye sorunca , ateş "seni bütüne katmadım."

Paragrafa göre bu parçada aşağıdakilerden hangisi yoktur?

a) karşılaştırma b) onaylama c) değerlendirme d) alay etme



13. Hangi tümcedeki " da , de " nin yazımı yanlıştır?

a) Geleceğin kökleri geçmiş de aranmalıdır. b) Halı da koltuk da tertemiz olmuştu.

c) Davet etti de gitmediniz mi? d) Sanki paramız var da almıyoruz?



14. Aşağıdaki tümcelerin hangisinde yazım yanlışı vardır?

a) Okullar 24 Eylül 2009 tarihinde açılıyor. b) Atalarımız "Ak akçe kara gün içindir." demişler.

c) Milli Kütüphane Ankara'nın bahçelievler semtindedir.

d) Kurtuluş Savaşı milletimizin en büyük zaferidir.



15. Hangi tümcede yazım yanlışı yapılmamıştır?

a) Şehirde yaşıyanlar bazı kurallara uymak zorunda.

b) Suriye, Türkiye'nin güney komşusudur.

c) Kırlarda benbeyaz papatyalar vardı.

d) Babası Malatya'dan kaysı getirmiş.

*
Academics Art History  Blogs - BlogCatalog Blog DirectoryAcademics Blogs - Blog Top Sites