Blogda Aramak İçin TIKLAYINIZ

İşlem Kawramı İle İlgili Tekerleme Örnekleri


Tekerleme:




Bir bir daha iki


benim adım tilki


İki iki daha dört


Üşüdüm üstümü ört


Dört dört daha sekiz


Bu pastanın adı markiz


Sekiz,dokuz,on


Gökyüzü rengarenk balon






Çocuklar beşerli gruplar halinde yanyana dizilir. 1.grup:




elim belim


şemsiye telim


horoz öttü


tavuk gitti


bülbül kızına selam etti


al çık bal çık


sana dedim


sen çık




Tekerlemesini söyler ve karşı gruptan birisi çıkar.Öğretmen 2. grupta kaç kişinin kaldığını sorar. Daha sonra 2. grup bir kişi eksik kaldığından dolayı




Av avalama


Dev develeme


Çengi çember


Miski amber


Taze taze


Sen gel bize






Tekerlemesini söyler ve istediği bir kişiyi gruba dahil eder. Bu sefer 1. Gruba 2. Grubun kaç kişi olduğu sorulur. Oyuna bu şekilde dewam edilir


sana






[size=x-large]TEKERLEMELER[/size]






1, 2, 3


Ebelik pek güç


4 koca teker


5 dibe çöker


6 ne güzel


7de dur


8de vur


9da atla


10’da tepe takla










1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10


Evimize dön


Bahçedeki güllere kon








Bir, iki, üç


Söylemesi çok güç


Sana verdim bir elma


Adını koydum Fatma


Hop, hop, hop


Bir büyük altın top








Bir, iki


Çayırdaki tilki,


Vi yenge ben yapmadım


Horoz yaptı


Horozun selamını al çık










Bir cam


İki cam


Üç cam


Dört cam


Beş cam


Altı cam


Yedi cam


Sekiz cam


Dokuz cam


On cam


Bu da benim amcam












Bir, iki, üç


Dört, beş, altı.


Lale çiçek açtı


Çocuklar kaçtı.

*
Academics Art History  Blogs - BlogCatalog Blog DirectoryAcademics Blogs - Blog Top Sites