Blogda Aramak İçin TIKLAYINIZ

ilköğretim proje ornekleri

www.muhteva.comProje- 15: Bir Araba Alalım



Proje Adı: Bir Araba Alalım
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Yeni mi yoksa kullanılmış bir araba mı almak istiyorsunuz? Birkaç marka seçin, yeni araba fiyatlarıyla kullanılmış araba fiyatlarını araştırın.
  3. Nasıl bir araba alacağınıza karar verin.
  4. Araba alırken araba fiyatları dışında ne gibi harcamalarınız olacak? Aaraştırın.
  5. Arabanızı alırken kredş almak zorunda olduğunuzu varsayın. Ne kadar birikmiş paranız var? Ne kadar borçlanacaksınız? Yüzde kaç faizle? Borcunuzu ne kadar zamanda ödemeyi planlıyorsunuz?
  6. Arabayı alırken sonra sürekli harcamalarınız olacak. Bunları araştırın.
  7. Alım harcamalarının dışında araba için bir yılda ne kadar harcayacaksınız? Hesap edin. (Bir yılda 20000 km yol alacağınızı varsayın)
  8. Çalışmalarınızda vardığınız sonuçları çizelgeler, grafikler, tablolarla gösterin.
  9. Proje konusunun, alınış ve teslim tarihinin, kaynakların, şahsi bilgilerin ve konuya uygun resimlerin bulunduğu bir kapak hazırlayınız.
  10. Projeniz ile ilgili gelişmeleri bana bildirin.
  11. Projeyi değerlendiriniz ve sınıfa sununuz.
  12. Başarılar diliyorum.





Proje- 14: Düşlerinizdeki Ev


Proje Adı: Düşlerinizdeki Ev
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Yaşamak istediğiniz evi tasarlayın. (Para söz konusu değil)
  3. Bir ev mi yoksa bir apartman dairesi mi istiyorsunuz?
  4. Tek katlı mı, yoksa daha çok katlı mı olacak?
  5. Kaç odanız olmasını düşünüyorsunuz? Bu odalar ne amaçla kullanılacak?
  6. Yüzme havuzu istiyor musunuz? Ya da başka şeyler? (Tenis kortu, bilardo salonu, oyun odası, tiyatro-sinema odası vb.)
  7. Düşünüzdeki evin planını çizin. (Google SketchUp programını kullanabilirsiniz. İstiyorsanız maketini de yapabilirsiniz.) Resimlerle bir kitapçık hazırlayın. (Yükseklikleri göstermek için evinizin dik kesitini de çizmeyi unutmayın)
  8. Çalışmalarınızda yararlandığınız kaynakları mutlaka belirtiniz.
  9. Proje konusunun, alınış ve teslim tarihinin, kaynakların, şahsi bilgilerin ve konuya uygun resimlerin bulunduğu bir kapak hazırlayınız.
  10. Projeniz ile ilgili gelişmeleri bana bildirin.
  11. Projeyi değerlendiriniz ve sınıfa sununuz.
  12. Başarılar diliyorum.












Proje- 13: Dağ Bisikleti

Proje Adı: Dağ Bisikleti
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Bir dağ bisikletini inceleyin, karşılaştığınız geometrik şekilleri yazınız.
  3. Bisikletin değişik bölümleri arasındaki açıların ölçüsünü araştırın.
  4. Tekerlek jantlarının çapını ve çevresini bulun.
  5. Tekerlek lastiklerinin iç ve dış çevresini bulun.
  6. Tekerlek lastikleri üstünde iki sıra, 4 cm arayla tırnaklar olsa her tekerlek üstünde kaç tırnak olacağını bulun.
  7. Vitesleri yöneten çarklar kaçar dişli? Arkadaki çarkta kaç diş var? Bisikleti birinci viteste kullanırken, öndeki çarkla, arkadaki çark, başlangıçtan kaç dakika sonra ikisi de kendi başlangıç noktalarına geliyorlar? Bu süre içinde her biri kaçar dönüş yapıyorlar?
  8. Çalışmalarınızda yararlandığınız kaynakları mutlaka belirtiniz.
  9. Proje konusunun, alınış ve teslim tarihinin, kaynakların, şahsi bilgilerin ve konuya uygun resimlerin bulunduğu bir kapak hazırlayınız.
  10. Projeniz ile ilgili gelişmeleri bana bildirin.
  11. Projeyi değerlendiriniz ve sınıfa sununuz.
  12. Başarılar diliyorum.














Proje- 12: Matematik ve Çevremiz


Proje
Adı:
Matematik ve Çevremiz
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Oturduğunuz çevrede, bir alan, bir semt seçin.
  3. Dikkatle gözlemleyin, geometrik şekillerin listesini yapın. (Kaldırım taşları, çevre düzenlemeleri, çevredeki yapılar, varsa reklam panoları, elektrik direkleri vb.)
  4. Her birinin şeklini çizin, kullanılan kalıpları (varsa) bulun. (Kaldırım taşları desenler oluşturacak biçimde döşenmiş olabilir.) Kullanılan şekillerin iç açılarını bulun. Şekillerin birleştiği köşelerdeki iç açıların toplamını bulun. Neden bu açı ölçüsünü buldunuz? Araştırın.
  5. Çizdiğiniz geometrik şekillerin çevrelerini, alanlarını ve hacimlerini bulun. (Binaların alan ve hacimlerini, boyutlarını tahmin ederek bulabilirsiniz.)
  6. Saptadığınız simetrilerin, ne tür simetri olduğunu bulun. (Eksene göre, noktaya göre veya her ikisi birden)
  7. Çalışmalarınızda yararlandığınız kaynakları mutlaka belirtiniz.
  8. Proje konusunun, alınış ve teslim tarihinin, kaynakların, şahsi bilgilerin ve konuya uygun resimlerin bulunduğu bir kapak hazırlayınız.
  9. Projeniz ile ilgili gelişmeleri bana bildirin.
  10. Projeyi değerlendiriniz ve sınıfa sununuz.
  11. Başarılar diliyorum.












Proje- 11: Binalar ve Geometri


Proje
Adı:
Binalar ve Geometri
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Konutlarda, camilerde, kiliselerde ve diğer tapınaklarda, kuleler, köprüler, surlar, piramitlerde gördüğünüz geometrik şekilleri yazın. Ulaşamadığınız yerlerin resimlerini kullanabilirsiniz.
  3. Yer döşemelerinde kullanılan karo, seramik, parke, laminant vb. kaplamaları, yolları ve kaldırımları inceleyin. Gerek kaplamalarda, gerekse süslemelerde kullanılan geometrik şekilleri görmeye çalışın.
  4. Yapıların içinde, minberlerde, kürsülerde, pencere ve kapı vitraylarında kullanılan geometrik şekilleri inceleyin.
  5. Ören yerlerindeki mozaikleri inceleyin.
  6. Surlar, su bentleri, sarnıçların yapısındaki geometrik şekilleri araştırın.
  7. Televizyon, radyo, cep telefonu alıcıları, yüksek gerilim hatlarının bağlı olduğu direk ve kuleleri, radarları ve radar istasyonlarını inceleyin. Bu yapılarda, matematik (bildiğiniz kadarı) nasıl kullanılmış? İnceleyin.












Proje- 10: Doğa Matematik Biliyor mu?


Proje
Adı:
Doğa Matematik Biliyor mu?
Proje Ödevi Konusu: Doğadaki matematik ve fibonacci sayıları
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Önce Fibonacci'nin yaşam öyküsünü araştırın. Fibonacci, nasıl bir dönemde, nerede yaşamış? O çağda, ülkesinde bilim ne durumdaydı? Başka matematikçiler var mıydı? Onlar neler yapıyordu?
  3. Doğadaki geometriyi görmeye çalışın. Fotoğraflar çekin, veya dergilerden kestiğiniz resimleri projenizde kullanın. Aşağıdaki örnekleri inceleyin, daha başkalarını siz bulun.
  • Kelebekler - simetri, kanatlar üstünde daireler
  • Salyangoz - spiral
  • Çam kozalağı - spiral, Fibonacci dizisi
  • Ayçiçeği - spiral, Fibonacci dizisi
  • Enginar - spiral, Fibonacci dizisi
  • Örümcek ağları - aynı merkezli düzgün çokgenler
  • Yer mantarı - simetri, çemberler
  • Büyüme halkaları (ağaç gövdeleri) - aynı merkezli çemberler
  • Samanyolu (ait olduğumuz gök adası) - spiral
  • Burçlar, yıldız kümeleri - açılar
  • Gezegenler, yıldızlar, ay, güneş - küre
  • Gezegenlerin yörüngeleri - değişik eğrilikteki elipsler
  • Kuyruklu yıldız yörüngeleri - elips veya parabol
  • Tuz - kübik kristal
  • Kar tanesi - altıgen
  • Solucan - silindir
  • Bal peteği - düzgün altıgen
  • Deniz yıldızı - beşgen












Proje- 9: Matematik ve Eviniz


Proje
Adı:
Matematik ve Eviniz
Proje Ödevi Konusu: Evimizdeki geometrik cisimler, simetrik - asimetrik şekiller...
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Sırayla evinizdeki oturma odasını, mutfağı, banyoyu, yatak odanızı, varsa çalışma odanızı, carsa bahçenizdeki veya balkonunuzdaki mobilyaları inceleyin. Simetrik ve asimetrik olanları ayırın. Gördüğünüz geometrik şekilleri ölçek kullanarak çizin.
  3. Halıları, masa örtülerini, perdeleri, annenizin kullandığı daha başka örtüleri, peçeteleri inceleyin. Kaç boyutlu olduklarını görün ve ölçek kullanarak şekillerini çizin, alanlarını hesap edin.
  4. Giysi dolabı, büfe, buz dolabı gibi eşyaların kaç boyutlu olduğunu söyleyin. Her birinin ev içinde kapladıkları ve hacmi bulun.
  5. Madde 4'teki eşyaların iç hacimlerini bulun.
  6. Halı ve kilimlerdeki, perde, koltuk döşemelerindeki desenleri ve motifleri inceleyin. İki veya ikiden çok geometrik şeklin bir arada kullanılmasıyla oluşmuş motifler görebiliyor musunuz? Örnekler çizip boyayın.
  7. Evde kullanılan araç gerçleri inceleyin. Bir, iki veya daha çok geometrik cisimden oluşan araç gereçler var mı? Örneğin bir abajur başlığı bir kesik koni, bir dikdörtgenle prizması veya silindir olabilir. Veya bir vazo, bir silindir üstüne yerleştirilmiş bir kesik koniden oluşabilir. Bu tür eşyaları bulun, ölçek kullanarak şekillerini çizip boyayın.
  8. Çalışmalarınızda yararlandığınız kaynakları mutlaka belirtiniz.
  9. Proje konusunun, alınış ve teslim tarihinin, kaynakların, şahsi bilgilerin ve konuya uygun resimlerin bulunduğu bir kapak hazırlayınız.
  10. Projeniz ile ilgili gelişmeleri bana bildirin.
  11. Projeyi değerlendiriniz ve sınıfa sununuz.
  12. Başarılar diliyorum.












Proje- 8: Moda


Proje
Adı:
Moda
Proje Ödevi Konusu: Proje, bölümlere ayrılabilir. Matematik ve erkek modası, matematik ve kadın modası, matematik ve çocuk modası gibi.
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Giysilerde kullanılan çizgiler, açılar
  3. Aksesuarlarda kullanılan çizgiler, açılar
  • Kadın aksesuarları: Ayakkabılar, çantalar, cüzdan, anahtarlık, çeşitli kolyeler, küpeler, yüzükler, bilezikler, eşarplar, eldiven, tokalar, şapkalar, şemsiyeler, yelpazeler.
  • Erkek aksesuarları: Ayakkabılar, iş çantaları, cüzdan, eldiven, şapkalar, şemsiye, anahtarlık, kaşkol, yüzük.










Proje- 7: Okulumuzdaki Boş Alanlardan Nasıl Yararlanalım?

Proje Adı: Okulumuzdaki Boş Alanlardan Nasıl Yararlanalım?
Proje Ödevi Konusu: Okulunuzda epey geniş, kapalı, boş alanlar bulunmaktadır. Okul yönetimi bu alanları, göze hoş görünen bölmelerle kapatıp oturma, müzik dinleme, okuma odaları gibi öğrencilerin yararlanabileceği mekanlar elde etmeyi planlamaktadır. Bu amaçla öğrenciler arasında bir yarışma açmıştır. Siz de bu yarışmaya katılmak istiyorsunuz.
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Yararlanılmak istenen alanı inceleyin.
  3. Bölmeleri nerelerde kullanabileceğinizi hesaplayın. Alanların ölçülerini alın.
  4. Söz konusu odaların ne büyüklükte olacağına karar verin. Bu odaların, okula çağrılan yazarlarla, sanatçılarla veya daha başka konuklarla küçük grupların söyleşiler yapabileceği alanlar olarak kullanılabileceğini de göz önünde bulundurun.
  5. Bu odalarda ne gibi eşyaya gereksinim var? Bunların listesini çıkarın.
  6. Paravanlar kullanılarak bazı bölmeler elde edebilirsiniz. Paravanlar için nasıl malzeme kullanabilirsiniz? Ahşap malzeme kullanıp kanatları resimlerle süsleyebilirsiniz. Ferforje çerçeveler kullanıp PVC kaplanmış değişik renkte yapraklar, resimler veya iplere çizilmiş boncuklar kullanabilirsiniz. Yaratıcılığınızı kullanarak daha başka bölmeler de yapabilirsiniz.
  7. Planlarınızı yapın, maketlerinizi hazırlayın, giderleri hesaplayın ve dosyanızı okul yönetimine sunulmak üzere hazırlayın.





Proje- 6: Matematik Gazetesi


Proje Adı: Matematik Gazetesi
Proje Ödevi Konusu: Bu projede sizden istenen matematik ile ilgili ilginç soruların, matematik ile ilgili karikatürlerin, matematik bulmacasının, zeka bulmacasının, ünlü bir matematikçinin hayatının, matematik tarihinin... gibi konuların bulunduğu bir gazete tasarlamanız istenmektedir.
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Yapacağınız çalışmanın zaman ve iş takvimini yapınız ve bu takvime göre uygun çalışmalarınızı tamamlayınız.
  2. Gazeteyi bilgisayar ortamında hazırlayabilirsin.
  3. Gazete ders defteri ebatındaki açık renkli (beyaz hariç) kartonlara yapıştırılacaktır. Sonra da yan tarafından tutturulacaktır.
  4. Proje taslağını hazırlayıp yazınız
  5. Çalışmalarınızda yararlandığınız kaynakları mutlaka belirtiniz.
  6. Proje konusunun, alınış ve teslim tarihinin, kaynakların, şahsi bilgilerin ve konuya uygun resimlerin bulunduğu bir kapak hazırlayınız.
  7. Projeniz ile ilgili gelişmeleri bana bildirin.
  8. Projeyi değerlendiriniz ve gazeteyi oluştururken nasıl bir çalışma sergilediğinizi sayfa sayfa sunum şeklinde sınıfa anlatınız.
  9. Başarılar diliyorum.









Proje- 5: Ünlü Türk ve İslam Matematikçileri


Proje Adı: Ünlü Türk ve İslam Matematikçileri
Proje Ödevi Konusu: Ünlü Türk ve İslam Matematikçileri, Ünlü Türk ve İslam Matematikçilerinin yaşamları ve matematiğe kazandırdıkları ile ilgili dergi ve sunum hazırlanması
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Ünlü Türk ve İslam Matematikçilerini araştırınız.
  3. Yaşamları ile ilgili kısa bilgiler veriniz.
  4. Fotoğraflarını bulunuz. (İnternetten bulabileceğiniz gibi kütüphaneden kitaplardan fotokopi yolu ile çoğaltarak ta elde edebilirsiniz.
  5. Matematiğe kazandırdıkları yenilikleri açıklayınız.
  6. Ünlü Türk ve İslam Matematikçilerinin fotoğraflarının ve matematiğe kazandırdıklarının bulunduğu bir dergi hazırlayınız.
  7. Çalışmalarınızda yararlandığınız kaynakları mutlaka belirtiniz.
  8. Proje konusunun, alınış ve teslim tarihinin, kaynakların, şahsi bilgilerin ve konuya uygun resimlerin bulunduğu bir kapak hazırlayınız.
  9. Projeniz ile ilgili gelişmeleri bana bildirin.
  10. Projeyi değerlendiriniz ve sınıfa sununuz.
  11. Başarılar diliyorum.





Proje- 4: Matematik Tarih Şeridi
Proje Adı: Matematik Tarih Şeridi
Proje Ödevi Konusu: Matematik Tarih Şeridinin hazırlanması.
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Tarihte matematik ile ilgili en önemli buluşları araştırınız.
  3. Bütün buluşları uygun küçük resimlerle destekleyiniz.
  4. Bütün bu bilgileri kronolojik sıraya göre şerit üzerine yerleştiriniz.
  5. 4. ve 5. sınıflarda bulunan tarih şeridinden faydalanabilirsiniz.
  6. Şerit üzerindeki yazıların okunaklı ve kalın yazılmasına dikkat ediniz.
  7. Çalışmalarınızda yararlandığınız kaynakları mutlaka belirtiniz.
  8. Proje konusunun, alınış ve teslim tarihinin, kaynakların, şahsi bilgilerin ve konuya uygun resimlerin bulunduğu bir kapak hazırlayınız.
  9. Projeniz ile ilgili gelişmeleri bana bildirin.
  10. Projeyi değerlendiriniz ve sınıfa sununuz.
  11. Başarılar diliyorum.





Performans Görevi: Anket


Proje- 3: Geometrik Cisimler


Proje Adı: Geometrik Cisimler
Proje Ödevi Konusu: Sizden düzgün geometrik cisimlerin (Prizmalar, Piramitler, Küre...) maketlerinin hazırlanması istenmektedir.
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Düzgün Prizma ve Piramitlerin özelliklerini öğreniniz.
  3. ık ve kapalı şekillerini çizip özelliklerini maddeler halinde yazınız.
  4. Alan ve hacimlerinin nasıl bulunacağına dair formülleri yazıp örnekler çözünüz.
  5. Verileri toplayıp düzenleyiniz. Cisimlerin maketlerini aynı tabanlı prizma ve piramitlerin taban uzunlukları aynı olmak koşuluyla kartonla hazırlayınız. Hayal gücünüzü kullanıp farklı renk ve desenlerde cisimler oluşturabilirsiniz. (Yukarıdaki örnek resimden yararlanabilirsiniz.)
  6. Proje taslağını hazırlayıp yazınız
  7. Çalışmalarınızda yararlandığınız kaynakları mutlaka belirtiniz.
  8. Proje konusunun, alınış ve teslim tarihinin, kaynakların, şahsi bilgilerin ve konuya uygun resimlerin bulunduğu bir kapak hazırlayınız.
  9. Projeniz ile ilgili gelişmeleri bana bildirin.
  10. Projeyi değerlendiriniz ve sınıfa sununuz.
  11. Başarılar diliyorum.










Proje- 2: Matematik ve Çevremiz
Proje Adı: Matematik ve Çevremiz
Yönerge:
Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimin hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. Çokgenlerin özelliklerini inceleyiniz. Açılarının nasıl ölçüleceği , iç açı ölçüleri toplamının nasıl bulunacağı gibi formülleri öğreniniz bunlarla ilgili örnekler çözünüz.
  3. Verileri toplayıp düzenleyiniz. Çevrenizde gördüğünüz çokgensel bölge modellerini ve bu modellerle yapılmış süslemeleri belirleyiniz. Herbirinin şeklini çiziniz. Kullanılan şekillerin iç açılarını bulunuz. Şekillerin birleştiği her bir köşedeki iç açıların toplamını bulunuz. Çizdiğiniz geometrik şekillerde ne tür simetriler olduğunu bulunuz. (Çizim yerine çevrenizde gördüğünüz geometrik şekillerin fotoğraflarını da çekebilirsiniz. Bunlardan bir poster oluşturabilirsiniz. Aşağıda bir örneğini göreceksiniz.)
  4. Proje taslağını hazırlayıp yazınız
  5. Çalışmalarınızda yararlandığınız kaynakları mutlaka belirtiniz.
  6. Proje konusunun, alınış ve teslim tarihinin, kaynakların, şahsi bilgilerin ve konuya uygun resimlerin bulunduğu bir kapak hazırlayınız.
  7. Projeniz ile ilgili gelişmeleri bana bildiriniz.
  8. Projeyi değerlendiriniz ve sınıfa sununuz.
  9. Başarılar diliyorum.







Proje- 1: Koordinat Sistemi


Proje
Adı:
Kaptan Jack Sparrow'u Bulalım!
Proje Ödevi Konusu: Kaptan Barbossa'nın yeniden ortaya çıkması ile kendilerine denizlerde yeni bir lider bulan Will Turner ve Elizabeth Swann, ellerindeki harita ile mavi sulara açılarak Jack'i bulabilmek için yola koyulurlar. Fakat bu yolculuk, karşılarına çıkacak bir dolu tehlike, hainlik ve ihanet ile doludur.
Yönerge: Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1. Çalışma takvimini hazırlayınız, kaynakları ve veri toplama araçlarını belirleyiniz.
  2. İki boyutlu kartezyen koordinat sistemi hakkında bilgi toplayınız.
  3. Koordinat Sisteminde bir noktanın koordinatlarının nasıl ifade edildiği ile ilgili örnekler çözün.
  4. Verileri toplayıp düzenleyiniz. Hayal gücünüzü kullanınız. Okyanusun ortasında bir ada, etrafında köpek balıkları, korsanlar türlü tehlikeler.. Ve bu adada kurtarılmayı bekleyen bir adam. Yukarıdaki resimden de yararlanarak, bu ortamı bir koordinat sistemi üzerine yerleştiriyoruz.
  5. Proje taslağını hazırlayıp yazınız
  6. Çalışmalarınızda yararlandığınız kaynakları mutlaka belirtiniz.
  7. Proje konusunun, alınış ve teslim tarihinin, kaynakların, şahsi bilgilerin ve konuya uygun resimlerin bulunduğu bir kapak hazırlayınız.
  8. Projeniz ile ilgili gelişmeleri bana bildirin.
  9. Projeyi değerlendiriniz ve sınıfa sununuz.
  10. Başarılar diliyorum.

kaynak:http://kimkorkarmatematikten.blogspot.com/

*
Academics Art History  Blogs - BlogCatalog Blog DirectoryAcademics Blogs - Blog Top Sites